Powered By Blogger

K r i s K r a s

H U M O R à la C A R T E

MIJN EERSTE AVONDVULLEND PROGRAMMA " OEDOEJEDA " OKT 06

Voor mijn 50ste verjaardag ondernam ik als KrisKras een bijzonder en heus initiatief;
als onbekende amateur stak ik een eigen humorprogramma in elkaar.

Ik maakte het mijzelf niet gemakkelijk door behoorlijk af te wijken van de huidige gangbare norm van stand-uppers. Ik ging voor “variété”, dus een gezonde afwisseling van typetjes, conférences, muzikale nummers, dit alles in een mooi decor waar ik gebruik maakte van attributen en dvd-projecties. Ik verbaasde in feite zichzelf en het publiek. KrisKras kon zijn ding doen voor 220 zitjes in de Zwerver waar doorheen het hele programma meer dan eens werd geschaterd.

De apotheose gaf uiteindelijk een warm gevoel en vulde vele harten toen werd aangebracht dat de bruto-opbrengst werd geschonken aan de instelling waar mijn broer verblijft. Dat veel aanwezigen staande applaudisseerden hoeft niemand te verbazen…



Mijn hoogtpunten

  • 04 okt 08 : voorronde Humorologie Eeklo
  • 08 sept 08 : voorronde Cameretten Den Haag
  • 01 sept 08 : workshop Rotterdam ter voorbereiding van voorronde festival Cameretten
  • 31 aug 08 : te gast in den Buster (Antw) voor de Comedy-Marathon
  • 21 juli en 23 aug : "Oedoejeda" opvoering in het Oostends Variététheater
  • mei 2008 : wedstrijd Comedy Vedett deel 2
  • mei 2008 : Deltion Cabaret wedstrijd Zwolle (Ndl)
  • mei 2008 : in het voorprogramma "@vent" Ensor-instituut Oostende, met Koen Dewulf
  • apr 2008 : 1 u uit mijn "Oedoejeda" tgv Lentefeest Kav op mijn wijk
  • apr 2008 : kandidaat wedstrijd Comedy Vedett Vrolijke Vrijdagen Boom
  • mrt 2008 : kandidaat comedywedstrijd De Jukte Geluwe
  • feb 2008 : auditie vzw Excentrique Gent
  • feb 2008 : deelname Open podium Pleintheater Nederland Amsterdam
  • feb 2008 : deelname aan Griffioen Cabaretwedstrijd in Nederland (Amstelveen)
  • jan 2008 : openingsact Stadsdichter 08, Oostende
  • jan 2008 : stand-up comedy night “den Buster” Antwerpen
  • nov 2007 : animatie voor 25 jaar Soc. Dienst Vreemdelingen Oostende

maandag 19 mei 2008

Deltion Cabaret wedstrijd Zwolle (Ndl) 16 mei 08

Je kan het toeval of noodlot noemen, maar als ik naar een wedstrijd ga kom ik steeds collega-comedianten tegen; gelukkig van het sympathieke type die elkaar als evenwaardig beschouwen.

Ik was dus vrijdag 16 mei in Zwolle (Ndl) voor mijn derde deelname aan een cabaret-wedstrijd (Deltion Cabaret 13de editie). Mijn aanvragen in het buitenland worden steeds met een uitnodiging beantwoord… Dat zit dus voorlopig goed.

Het was ook een van de betere wedstrijden, met voldoende publiek en behoorlijk bekijks van de organisatoren.

Ygor was er ook, een plezante Belg en tevens Westvlaming (uit Poperinge), net als ik, die met mij ook eens in Antwerpen stond, in den Buster.

Dus samen 2 Belgen en 3 Nederlanders waarvan Tim Dijkstra wegens ziekte er niet kon bij zijn: hij was trouwens ook een mede-kandidaat samen met mij in Amstelveen voor een preselectie van een andere wedstrijd, eerder dit jaar: zie je nog eens!

Ieder deed zijn ding van ongeveer 20min voor een 70-koppig publiek.

De uiteindelijke doorstroming naar de finale wordt nog niet meegedeeld; maar een klein geheim mag verklapt worden : men vond van “de Belgen” dat ze een behoorlijke act hadden neergepoot !! Vertrouwen, stabiliteit, een vlot, opvallend en doorlopend scenario, geen bühnevrees,… waren zo de steekwoorden die we hoorden als complimenten….Wordt hopelijk positief vervolgd… Finale pas in december 08 !

Geen opmerkingen: